Jak hrát AnyWorld na Hofylandu v2.0

Jak často hrát a nezdržovat?

Hráč by měl napsat jeden herní příspěvek alespoň 1x denně. Pokud tak neučiní, postavu ihned přebírá GM a z hrané postavy se stane dočasně pasivní postava (pokud se hráč s GM nedomluvil jinak, například při delší nepřítomnosti může postava někam odjet).
Pasivní postava se chová podle toho, jak se hráč na takové situace dohodl s GM. Pokud se nedohodl, postava následuje vůdce družiny, je-li napadena, brání se, ale nijak výrazně do děje nezasahuje.
Pasivní postavy mají ale jednu velkou nevýhodu – nezískávají zkušenosti ani volné zkušenostní body. Proto, i když vás třeba momentální děj nezajímá, je lepší dát o sobě vědět. Napsat alespoň, že posloucháte, rozhlížíte se, koukáte do stropu, cokoliv. GM tak ví, že hrajete, i když třeba momentálně se vaše postava moc neprojevuje.
Jestli navštívíte hofyland, očekává se, že si pokud možno pročtete, co se zatím stalo a případně napíšete, co si o tom myslíte nebo děláte. Pokud hofyland navštěvujete a na herní klub kašlete, víme, co si máme myslet. Pokud herní klub navštěvujete a nic nenapíšete, vážně nevíme, co si máme myslet.
Když už vás to nebaví, napište svému GM. Buď se dohodnete co se vám na hře nelíbí, vyměníte herní klub, nebo prostě přestanete hrát. Ale nekažte hru ostatním, je třeba baví. Hofyland je diskuzní server, vše se dá v klidu probrat, hrajeme pro zábavu!
Další možnost jak nezdržovat, když víte, že zrovna na hraní nemáte moc čas, je akce naplánovat nebo podmínit. Například: „Zaútočím na skřeta, pokud nebude mrtvý.“ „Uteču, jestli budu vážně zraněn.“ „Sešlu světlo, jestli nikdo nevytáhne pochodeň“ „Pokud nikdo nemá nic proti, otevřu dveře“ atd.

Jak psát do klubu?

Za delší dobu hraní se ustálilo několik zvyklostí, které usnadňují hraní.
- Tohle je přímá řeč, co vaše postava říká. Uvozujte ji pomlčkou a pište na nový řádek. Uvozovky už snad nejsou třeba.
* Hvězdička uvozuje text, který nesouvisí přímo s hrou. Pište ji vždy do nového příspěvku. Počítejte s tím, že hvězdičky se budou mazat. Takže když se promažou, nesmí chybět nic z toho co vaše postava dělá a říká, příběh musí zůstat celý. Takže i když se ptáte, co třeba postava vidí, hvězdičku nepište.
K tomu co postava dělá je vhodné do závorky připsat hodnotu vlastnosti nebo dovednosti kterou použije (nebo by mohla použít), aby GM nemusel hodnoty pořád hledat. Při útoku je dobré připsat i zranění, jaké způsobí zásah. Přesně napsat, kterou zbraň postava použila a způsob palby.

Jak se vyznat na MiniHome?

Minihome je další souhrn zvyklostí, které si každý GM upravuje pro své účely. Na minihome je většinou seznam hraných postav seřazený podle iniciativy, ke každé postavě je připsáno několik informací, aby si je nemusel GM pamatovat (např. životy a vitalita).
V boji GM často označuje kdo má iniciativu třemi šipkami >>> a pokud postava má iniciativu a dopředu naplánovanou akci, tak O>>>.
Na home klubu pak nejčastěji bývají jména cizích postav, údaje o odměně (na tu často rychle zapomene hlavně GM :o)) a jiné důležité informace, které se nepotřebují tak často. Například popis světa a úprav pravidel.

Na co pamatovat?

První věc, na kterou hráči rádi zapomínají jsou náboje a jiné úpravy v deníku, jako jsou změny vybavení, placení a podobně. Raději změny zapisujte hned, GM těžko odliší jestli zapomínáte nebo podvádíte.
Na co hráči zapomínají méně jsou dovednosti. Pokaždé když uspějete v testu, je třeba si zaznačit k použité dovednosti bod zkušenosti. Maximálně však jednou za kolo k jedné dovednosti - pokud uhneš šesti útokům v jednom kole, jen jeden bod zkušenosti. GM může množství dovedností upravit, jak je napsáno v pravidlech. Pokud chcete nastřádané dovednosti nebo volné dovednostní body využít, zpravte o tom svého GM.

Co je to Akt?

Akt je ucelený kus dobrodružství, po kterém GM přiděluje volné dovednostní body. Slouží také jako měřítko kolik toho už družina odehrála.